هزار ترفند جدید برای داشتن یک خانه شیک و رویایی

آشپزی آسان با رعایت چند نکته ( بخش اول)


1)    نکته ای در مورد بوی غذا: اگر پس از پخت غذا، خانه تان بو گرفته و این مسئله شما را آزار می دهد، بهتر است مواردی از قبیل اسفند، چوب دارچین  و خاکشیر را برای از بین بردن بو غذا در خانه دود کنید. در نظر داشته باشید که اسفند موجب ضد عفونی کردن محیط نیز می شود.

2)    نکاتی درمورد پخت رب گوجه فرنگی: بیشتر خانم ها وقتی گوجه ها را به قصد درست کردن رب خرد می کنند، آب سفید رنگ حاصل شده از آن ها را دور می ریزند تا رب شان قرمز شود. در حالی که این کار اشتباهی است چرا که این آب سفید رنگ سرشار از مواد مفید است و همچنین از فاسد شدن رب جلوگیری می کند. بهتر است رب را در ظرف استیلی بجوشانید تا رب تان قرمز رنگ شود. برای اینکه رب کپک نزند نیز می توانید مقداری روغن مایع روی آن بریزید.

3)    نکته ای در مورد گیر نکردن نمک در نمکدان: برای نیل به این هدف بهتر است چند دانه برنج خشک در نمکدان بگذارید.

4)    نکاتی در مورد آسیاب کردن فلفل: این کار را در فضای باز انجام دهید. در حین آسیاب کردن فلفل، دستمال چند لایه ای را جلوی دهان تان بگیرید. پس از اتمام کار چند لحظه صبر کنید تا ذرات فلفل در آسیابان ته نشین شود سپس در آن را باز کنید. از تماس دستان خود با صورت و چشم ها خودداری کند چرا که سوزش چشم ها را موجب خواهد شد. دستان تان را با آب و صابون بشورید.

5)    نکته ای در مورد زودپز: هرگز بر روی زودپزی که تازه زیر آن را خاموش کرده اید، آب نریزید چرا که علاوه بر خطرناک بودن، از کیفیت زودپز تان نیز کاسته می شود و زین پس غذا در آن دیر می پزد.

6)    نکته ای درباره ساخت دستگاه بخار پز در خانه: برای این کار باید ابتدا آبکشی را روی قابلمه ای قرار دهید سپس قابلمه را تا جایی که به آبکش نرسد از آب پر کنید و در نهایت هر ماده غذایی را که می خواهید بخار پز شود در آبکش بریزید و با روشن کردن اجاق اجازه دهید تا مواد تان بخار پز شود.

7)     نکته ای در مورد سماور یا کتری: با قرار دادن چند گوش ماهی در کتری یا سماور، آهک موجود در آن را از بین ببرید.

8)    نکته ای در مورد جلوگیری از سیاه شدن ظروف آلومینیومی: هنگام پخت حبوبات کمی آبلیمو یا سرکه را در آب آنها بریزید تا هم خوشمزه تر شود و هم ظرف تان سفید بماند.

[ بازدید : 43 ]

[ پنجشنبه 8 خرداد 1399 ] 11:17 ] [ مونا ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]