هزار ترفند جدید برای داشتن یک خانه شیک و رویایی

آشپزی آسان با رعایت چند نکته ( بخش دوم)

1)    نکته ای در مورد زود جوش آمدن آب قابلمه و سماور: برای اینکه آب درون قابلمه تان زودتر بجوشد کمی نمک به آن اضافه کنید. اگر می خواهید آب داخل سماور زودتر بجوشد بهتر است اول آن را تا نیمه پر کنید وقتی کمی گرم شد آن را کاملا پر از آب کنید و بگذارید به جوش بیاید.

2)     نکته ای در مورد سیاه نشدن ظرف روی آتش: اگر در هنگام گردش به دلیل عدم دسترسی به اجاق گاز می خواهید غذایتان را بر روی آتش درست کنید باید به ته قابلمه کمی خمیر ریش بمالید تا سیاه نشود.

3)     نکاتی در مورد بریدن پنیر: برای این کار از چاقو تیز استفاده نکنید همچنین می توانید چاقو را کمی گرم کنید سپس پنیر را با آن ببرید. حتی می توانید پنیر را به کمک تکه نخ تمیزی برش دهید به این صورت که باید نخ را دو طرف پنیر قرار دهید و آن را کاملا صاف برش دهید.

4)     نکته ای در مورد جدا کردن شیرینی از قالب: اگر شیرینی به قالب تان چسبیده، دستمالی را در آب داغ فرو کنید و اطراف قالب نگه دارید تا به راحتی از شیرینی جدا شود.

5)     نکته ای در مورد نحوه گنجاندن سویا در برنامه غذایی: سویا سرشار از مواد مغذی مناسب همه افراد به خصوص افراد با فشار و چربی خون بالا، است. اما برخی افراد طعم آن را دوست ندارند و از خوردنش امتناع می کنند. راه حل این مشکل این است که مقداری سویا را بخیسانید سپس آن را چرخ کنید و در نهایت با گوشت چرخ کرده مخلوط کنید. (مقدار گوشت باید دو برابر مقدار سویا باشد) سپس مواد را بسته بندی و فریز کنید. با این کار سویا عطر و طعم گوشت را به خود می گیرد و براحتی می توان از آن در پخت غذا ها استفاده کرد. همچنین این روش بسیار مقرون به صرفه است.

6)     نکته ای در مورد پخت غذا با حرارت ملایم: علارغم باور اکثر خانم ها، پخت همه غذا ها باحرارت ملایم منجر به نتیجه خوبی نمی شود. مثلا گوشت و مرغ را نباید از ابتدا با حرارت ملایم پخت بلکه ابتدا باید آن ها را تفت داد تا لایه ای سرخ شده اطراف شان را بگیرد و از له شدن آن ها جلوگیری کند. سپس می توان به اندازه یک چهارم ضخامت گوشت ها بر روی آن ها آب ریخت و اجازه داد با درب بسته یا نیمه باز روی حرارت متوسط بپزند. هر از گاهی نیز باید گوشت یا مرغ ها را زیر و رو کرد و به آن ها آب افزود.

[ بازدید : 63 ]

[ شنبه 17 خرداد 1399 ] 19:55 ] [ مونا ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]